login (adres e-mail) hasło


» przypomnij hasło   » załóż konto  
Strona główna O projekcie Aktualności Materiały edukacyjne Klasyka kina Czytelnia Kursy Kontakt
Scenariusze lekcji filmowych  |  Analizy filmowe  |  Abc filmu  |  Jak zmontować własny film
MATERIAŁY EDUKACYJNE
Pokaż według szkoły:
Pokaż według przedmiotu:


Scenariusze lekcji filmowych

Ну, погоди! Шаг за шагом – повторительный ур&
ALICJA W KRAINIE CZARÓW. Smog over Wonderland.
ARTYSTA - Kiedy film przemówił...
BILLY ELLIOT jako film o…
BITWA POD WIEDNIEM. 12 września 1683 roku – wiktoria wiedeńska.
BITWA POD WIEDNIEM. Sarmatyzm i obyczaje sarmackie.
CASABLANCA. Przede wszystkim opowieść. O wojnie, miłości i tęsknocie za bohaterem.
Chopin i jego muzyka w polskim filmie dokumentalnym XX wieku
CHRZEST Marcina Wrony. Sposób wykorzystania symboli i motywów religijnych w filmie
CINEMA PARADISO. Cinema Paradiso - miejsce magiczne, centrum świata, raj… już utracony.
CZAS APOKALIPSY. Obraz wojny i sposób jego kreowania w filmie F. F. Coppoli "Czas Apokalipsy".
DOM ZŁY Wojciecha Smarzowskiego. Nie tylko Bareja – obraz PRL-u w filmie Dom zły Wojciecha Smarzowskiego
DRZEWO WIADOMOŚCI Oskara Dawickiego - Od religijnego przekazu do humorystycznego wydarzenia. Egzystencjalna refleksja, ironiczny żart, prowokacja … ?
DYKTATOR. Jak przeciwstawić się antysemityzmowi? – przemoc wobec Żydów w XIX i XX wieku. Analiza wybranych tekstów kultury.
ERRATUM Marka Lechkiego. W poszukiwaniu straconego realizmu filmowego.
FOTEL Daniela Szczechury - W świecie ludzkich ambicji i namiętności
FREE RAINER Hansa Weingartnera - Telewizja oknem na świat?
GABINET DOKTORA CALIGARI. "Gabinet doktora Caligari" a narodziny kina artystycznego
GALERIANKI Katarzyny Rosłaniec. „Czy ważna jest godność?” Scenariusz zajęć z wykorzystaniem filmu.
GENERAŁ NIL Ryszarda Bugajskiego. O środkach filmowego wyrazu - w kontekście fragmentów filmu Generał Nil.
GEORGES MELIES – alchemik światła
GNOMEO I JULIA. Czym jest motyw literacki i filmowy? – na przykładzie adaptacji filmowych „Romea i Julii” Williama Szekspira.
GOOD BYE, LENIN! Wolfganga Beckera – czy jutro będzie lepiej?
GORĄCZKA ZŁOTA. „Być jak Charlie Chaplin”.
GORĄCZKA ZŁOTA. Mały Tramp kontra złoty cielec – o Chaplinowskim śmiechu przez łzy w filmie „Gorączka złota”.
HAIR. Bunt nie przemija, czyli o subkulturach młodzieżowych w kontekście filmu "Hair" Milosa Formana.
HARRY POTTER. Kto kupi „Harry’ego…”?
HUGO I JEGO WYNALAZEK. Kino jako cudowna maszyneria – „Hugo i jego wynalazek” Martina Scorsese
ILUZJONISTA - „Magicy nie istnieją”? Poszukiwania magicznych źródeł kina
IMIĘ RÓŻY. Filmowa uczta dla erudytów, czyli "Imię róży" Jeana Jacquesa Annauda
JAK TO SIĘ ROBI (2006) Marcela Łozińskiego - Polityka i politycy jako produkt marketingowy we współczesnej polskiej rzeczywistości. Analiza i interpretacja film dokumentalnego.
JAK ZOSTAĆ KRÓLEM. Jąkający się mają więcej czasu na zastanowienie się, co chcą powiedzieć… Jak zostać królem i przestać się jąkać…
JASKINIA ZAPOMNIANYCH SNÓW. Pokazywać i opowiadać: "Jaskinia zapomnianych snów" W. Herzoga a początki myśli filmowej.
JESTEM Doroty Kędzierzawskiej – bohater filmu wzrusza, intryguje, skłania do refleksji...
JESTEŚ BOGIEM. Czy Magik doznał iluminacji? Rozważania na marginesie filmu.
JOANNA Feliksa Falka. Same ze sobą wobec siebie. Kobieta i dziewczynka. Filmowe studium samotności. Scenariusz lekcji języka polskiego na podstawie filmu Joanna Feliksa Falka.
JUTRO BĘDZIE LEPIEJ Doroty Kędzierzawskiej. Dzieci ulicy w drodze do raju… (utraconego), czyli o tym, czy jutro będzie lepiej? (w świetle filmu Jutro będzie lepiej Doroty Kędzierzawskiej).
KI Leszka Dawida - W kręgu uproszczeń językowych, czyli dlaczego granice języka są granicami świata
KINO DOKUMENTALNE – wierny zapis rzeczywistości
KOT W BUTACH. Let it by all and sundry foreign nations be known that Poles have fairy tales and legends of their own.
KRAJ ŚWIATA. Między dawnymi a nowymi laty – Polacy u progu wolności w filmie Marii Zmarz- Koczanowicz Kraj świata.
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I ŁOWCA - Baśń odkrywana na nowo
KRÓLIK PO BERLIŃSKU Bartosza Konopki, czyli w jaki sposób można z młodego widza zrobić „królika doświadczalnego”.
LAS Piotra Dumały. W świecie symboli – co się kryje w Lesie Piotra Dumały?
LATO MUMINKÓW. Z wizytą w teatrze.
LEGENDY SOWIEGO KRÓLESTWA. Czy Walt Disney mógłby nakręcić „Legendy sowiego królestwa”?
MAGICZNE DRZEWO. „A gdyby się spełniło…” - o potrzebie magii w życiu codziennym, ukazanej w filmie "Magiczne drzewo" w reż. A. Maleszki.
MASKI - Piotra Karwasa
MATKA TERASA OD KOTÓW Pawła Sali. Konfrontacja ze złem w filmie Matka Teresa od kotów Pawła Sali.
MERIDA WALECZNA. Wszystko po szkocku. Historia, tradycja i legendy szkockie.
MIKOŁAJEK. Od charakterystyki indywidualnej do charakterystyki zbiorowej – „Mikołajek”.
MŁYN I KRZYŻ Lecha Majewskiego - Obraz kamerą malowany
MÓJ ROWER Piotra Trzaskalskiego - Portret trzech pokoleń mężczyzn.
O PÓŁNOCY W PARYŻU - Wymyślmy film, zanim go obejrzymy!
OBŁAWA w reż. Marcina Krzyształowicza (2012) – filmowa opowieść o niebohaterskich czynach bohaterów
OBYWATEL KANE. „Obywatel Kane”: dlaczego film sprzed 70 lat wciąż fascynuje?
OPOWIEŚCI Z NARNII. W jaki sposób bohaterowie filmu "Opowieści z Narnii" radzą sobie z trudnymi sytuacjami i wyzwaniami życia?
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA. RODZINA JAKO WARTOŚĆ.
PAJĘCZYNA CHARLOTTY. Cudem jest prawdziwy przyjaciel.
PAN TADEUSZ. So war es früher… Tak było kiedyś… Obraz życia szlachty polskiej ukazany przez A. Wajdę w adaptacji filmowej epopei A. Mickiewicza Pan Tadeusz.
PARA DO POPRAWKI (Hope Springs) w reż. Davida Frankela, jako przyczynek do dyskusji o związkach małżeńskich.
PARĘ OSÓB MAŁY CZAS Andrzeja Barańskiego – film o poezji, poecie i niezwykłej przyjaźni
PERCY JACKSON I BOGOWIE OLIMPIJSCY. Percy Jackson: our guide to the world of mythology.
PIANISTA. Sztuka uczłowiecza w zdehumanizowanym świecie. Analiza roli muzyki w filmie Romana Polańskiego pt. "Pianista".
PIRACI Z KARAIBÓW. KLĄTWA CZARNEJ PERŁY. If I were a pirate, ... – utrwalenie wiadomości o II trybie warunkowym
PIRACI Z KARAIBÓW. Kto chciał być piratem i dlaczego?
PIRACI Z KARAIBÓW. Piraci z Karaibów - fantastyka, prawda i fikcja?
PIRACI Z KARAIBÓW. Piraci, bukanierzy, czy korsarze z Karaibów?
PLAC WASZYNGTONA - Czy Agnieszce Holland udało się stworzyć film opowiadający „o prawdziwym życiu i prawdziwych ludziach”?
PLAC ZBAWICIELA Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze. Co się zdarzyło na Placu Zbawiciela? O rodzinie we współczesnej rzeczywistości – w filmie Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze.
POKOLENIE `89. Poroniona generacja wciąż walczy na barykadach…
POLSKA KRONIKA NON-CAMEROWA Antonisza. Jak oswajać rzeczywistość, czyli o karykaturalnym wydaniu kroniki filmowej
PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO. „Pół żartem, pół serio”: jak nas bawi Billy Wilder?
PRĘGI. Czego ludzie mogą nauczyć się od zwierząt? (w świetle filmu Magdaleny Piekorz „Pręgi”).
PROSTA HISTORIA O MIŁOŚCI Arkadiusza Jakubika – jako zabawa z filmem.
PRZYTUL MNIE. Czy jestem samotny/samotna w tłumie? (w świetle filmu „Przytul mnie”w reż. K. Munka).
RENIFER NIKO RATUJE BRATA. Dlaczego zupa grzybowa najlepiej smakuje w święta?
REWERS Borysa Lankosza. "Postmodernizm spotkał stalinizm", czyli "rozkurczowe działanie" Rewersu Borysa Lankosza
REWERS Borysa Lankosza. Piękna i Bestia (Piękny i Bestia?) czasów stalinizmu, czyli Rewers Borysa Lankosza.
REZERWAT Łukasza Palkowskiego. Tragikomiczny świat Rezerwatu Łukasza Palkowskiego.
ROZSTANIE. Czym Rozstanie podbiło światową widownię?
RÓŻA Wojciecha Smarzowskiego filmowym dyskursem o wartościach.
RÓŻYCZKA Jana Kidawy - Błońskiego. Kochankowie w objęciach polityki. Co film Różyczka Jana Kidawy - Błońskiego mówi o wpływie systemu na życie prywatne obywateli?.
SALA SAMOBÓJCÓW Jana Komasy. Rozmowy w Sieci… O odpowiedzialności”. Scenariusz zajęć dotyczących filmu Sala samobójców Jana Komasy.
SHERLOCK HOLMES. "Sherlock Holmes" – XIX-wieczny kryminał czy nowoczesne kino akcji.
STAR WARS, An Unknown Episode.
STARA BAŚŃ Jerzego Hoffmana - Społeczeństwo dawnych Słowian
SZTUCZKI Andrzeja Jakimowskiego. Czy film Sztuczki Andrzeja Jakimowskiego jest współczesną baśnią?
TAJEMNICZY OGRÓD Agnieszki Holland - Magiczna siła przyjaźni i natury
TATARAK. O zapachu tataraku i aromacie śmierci w filmie Andrzeja Wajdy „Tatarak”.
TRON: DZIEDZICTWO - Trójwymiarowość wczoraj i dziś
W CIEMNOŚCI Agnieszki Holland filmowym dyskursem o postawach Polaków wobec Zagłady Żydów.
W CIEMNOŚCI. Historia opowiadana (światło)cieniem: "W ciemności" Agnieszki Holland a spór o nieprzedstawialność Shoah
WALC Z BASZIREM. Osobisty i uniwersalny wymiar animowanego dokumentu Ariego Folmana.
WENECJA Jana Jakuba Kolskiego. Wenecja w piwnicy, czyli jak marzenia zderzają się z rzeczywistością w filmie Wenecja Jana Jakuba Kolskiego.
WOJNA POLSKO-RUSKA Xawerego Żuławskiego. „Tego miejsca tutaj nie ma...” – wątpliwości człowieka ery postmodernizmu w filmie Xawerego Żuławskiego Wojna polsko-ruska.
WSZYSTKO CO KOCHAM Jacka Borcucha. Jak stać się bohaterem swoich czasów? – Na podstawie filmu Wszystko, co kocham Jacka Borcucha.
WYMYK. Kiedy prawda o człowieku WYMYKa się prostej ocenie.
WYŚCIG Marka Sarafińskiego - Czy szybciej oznacza lepiej? Bardzo krótki komentarz transformacji ustrojowej.
ŻÓŁWIK SAMMY. Poznajemy świat z żółwikiem Sammy.
ŻYCIE NA PODSŁUCHU. Człowiek uwikłany w mechanizmy działające w dawnej NRD na podstawie filmu „Życie na podsłuchu” Floriana Henkel von Donnersmarcka.
ŻYCIE NA PODSŁUCHU. Rozmowy kontrolowane - wywiad z Gerdem Wieslerem, bohaterem filmu „Życie na podsłuchu” Floriana Henkel von Donnersmarcka.


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Realizator projektu:   Agencja Wydarzeń Artystycznych Pro Cinema - Kino Charlie,   ul. Piotrkowska 203/205,   90-451 Łódź,   42 636 00 92,   charlie@kinosfera.pl
  ©2014 Agencja Pro Cinema Strona główna    O projekcie    Aktualnoœci    Materiały edukacyjne    Klasyka kina    Czytelnia    Kursy    Kontakt