login (adres e-mail) hasło


» przypomnij hasło   » załóż konto  
Strona główna O projekcie Aktualności Materiały edukacyjne Klasyka kina Czytelnia Kursy Kontakt
Scenariusze lekcji filmowych  |  Analizy filmowe  |  Abc filmu  |  Jak zmontować własny film
MATERIAŁY EDUKACYJNE
ABC filmu

» Aktorzy
» Atelier
» Balans barwny
» Cisza
» Cięcie
» Czułość taśmy
» Definicja obrazu (jakość obrazu)
» Dekoracje
» Detal
» Doskok po osi
» Duże zbliżenie
» Dźwięk diegetyczny
» Dźwięk dwuwymiarowy (stereofoniczny)
» Dźwięk niediegetyczny
» Dźwięk postsynchroniczny
» Dźwięk pozakadrowy (dźwięk z offu)
» Dźwięk przestrzenny (surround)
» Dźwięk stuprocentowy ("setka")
» Efekt Kuleszowa
» Efekt akustyczny
» Efekt plastyczny oświetlenia
» Efekty specjalne (triki filmowe)
» Elipsa
» Fabuła
» Film animowany
» Film żywego planu
» Format Akademii
» Format kadru
» Format szerokoekranowy
» Formaty kaszetowane
» Funkcje montażu
» Futurospekcje
» Gwiazdy filmowe
» Głębia ostrości (głębia pola)
» Hale zdjęciowe
» High key (wysoki klucz)
» Interpunkcja filmowa
» Jasność obiektywu
» Jazda kamerą
» Jazda równoległa
» Kadr
» Kadrowanie
» Kamera rapidowa
» Kaszeta
» Kino nieme
» Klasyczny schemat opowiadania
» Klatka
» Kolor światła
» Komentarz ponadkadrowy
» Kontrast oświetlenia
» Kąt ustawienia kamery
» Kąt widzenia
» Low key (niski klucz)
» Makrodetal
» Match-cut
» Mise-en-scéne
» Mocne punkty kadru
» Montaż
» Montaż "na zakładkę"
» Montaż "po spojrzeniu"
» Montaż ciągły
» Montaż miękki
» Montaż na ruchu
» Montaż równoległy
» Montaż skojarzeniowy
» Montaż symultaniczny
» Montaż wewnątrzujęciowy
» Mostek dźwiękowy (zakładka dźwiękowa)
» Muzyka filmowa
» Najazd
» Nakładanie dialogów
» Obiektywy
» Obiektywy anamorfotyczne
» Obiektywy długoogniskowe
» Obiektywy standardowe
» Obiektywy szerokokątne
» Obiektywy średnioogniskowe
» Obraz
» Odjazd
» Ostrość selektywna
» Oś akcji
» Panorama
» Perspektywa ptasia
» Perspektywa żabia
» Plan amerykański
» Plan analityczny
» Plan filmowy
» Plan ogólny
» Plan pełny
» Plan totalny
» Plan średni
» Plener
» Przebitki
» Przejścia montażowe
» Przekroczenie osi
» Przenikanie
» Przeskoki montażowe
» Przestrzeń Diegezy
» Przestrzeń i ruch (w zależności od rodzaju obiektywu)
» Przestrzeń pozakadrowa
» Przełom dźwiękowy
» Przysłona
» Punkt kulminacyjny
» Punkt widzenia
» Półzbliżenie
» Ramping
» Reguła 180 stopni
» Reguła 30 stopni
» Rejestracja rzeczywistości
» Reprodukcja rzeczywistości
» Retardacja
» Retrospekcje
» Roletka
» Rozjaśnienie
» Rozwinięcie akcji
» Ruchy akcyjne
» Ruchy narracyjne
» Rzeczywistość realna
» Rzeczywistość wirtualna
» Rzeczywistość świata przedstawionego filmu
» Scena
» Scenografia
» Schemat oświetlenia
» Sekwencja
» Sekwencja montażowa
» Stopklatka
» Styl zerowy
» Subiektywizacja
» Suspens
» Szwenk
» Słowo mówione
» Ścieżka dźwiękowa
» Światło dnia pochmurnego
» Światło dnia słonecznego
» Światło kluczowe
» Światło kontrowe
» Światło ogólne
» Światło tła
» Światło w filmie (oświetlenie planu filmowego)
» Światło wypełniające
» Taper
» Techniczne warunki projekcji
» Teleobiektyw
» Transfokator (zoom)
» Ujęcia obiektywne
» Ujęcie
» Ujęcie - przeciwujęcie
» Ujęcie ustanawiające
» Walor rytmiczny
» Warunki odbioru
» Wnętrza
» Wysokość ustawienia kamery
» Zaciemnienie
» Zastawki
» Zawiązanie akcji
» Zbliżenie
» Zdjęcia kombinowane
» Zdjęcia z ręki




Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Realizator projektu:   Agencja Wydarzeń Artystycznych Pro Cinema - Kino Charlie,   ul. Piotrkowska 203/205,   90-451 Łódź,   42 636 00 92,   charlie@kinosfera.pl
  ©2018 Agencja Pro Cinema Strona główna    O projekcie    Aktualnoœci    Materiały edukacyjne    Klasyka kina    Czytelnia    Kursy    Kontakt